Sunday 1 July 2012

dari novel ke drama, ke filem


makin menjadi2 trend drama skang...dr novel ke drama,ke filem..mcm dkt Hollywood..remember Harry Potter,Twilight,..semuanya adaptasi dr novel..meletup kan?

kat malaysia sekarang,trend macm tu dh makin menjadi2....kdg2 sukala kalau novel yg kita minat sangatttt ..pergi jd drama,filem...tp saya tak berapa suka kalau lain dkt novel,lain pulak kt drama or filem...mmgla ssh kalau nk 100 percent sama...kdg2 ada yg berbeza ketara sangat...hancur tau hati kalau drama tak sebest novel...tp,so far....okla..Mcm drama Nora Elena(adaptasi novel Kasih Yang Suci), Dari Mata Arisa( Kau Sayangku),Cinta Buat Emelda(Kasih Antara kita),Adam&Hawa,Gemersik Kalbu,Kau laksana bulan,trilogi cinta....haiya..bnyk lagila....


yang ni drama yg saya tak sabar nak tgk..(adam dan hawa)..pelakon kegemaran saya,,AARON AZIZ a.k.a adam mukhriz,,dan heroin nye Nadiya Nissa..:)




yang ni pelakon dari mata arisa....sukanyerrrr...ntah bpa kali sya tgk...huwaaa...............




yang ni pun best....hihih.....tp tengah2 agak sedeyy la..huhu....mengalir air mata...



Seindah sakura...best ga...tp saya tak bca novel ni la..mungkin satu kelebihan buat saya sebab saya ternanti2 kan episod ini sampai la habis..suprise la..sbb tak bca novel...(hohoho)..tpi crta ni mmg best..ada FAhrin Ahmad....:)



sya mmg suka la kau novel2 favourite sya jdi drama or filem..macam Ombak Rindu..mmg syokla..boleh feeling2,angan2 cikit...(jgn bnyk2)..


seronok kn kalau jd pelakon drama yg adaptasi dr novel..kebanyakan scene dkt oversea,,kalau bkn kat Paris,kat australia la,swiss,and bnyk lgi tmpat menarik..:)


tp,realitinya,,saya tak suka jdi heroin dlm love story..:(((..malas...

2 comments:

  1. saya pun tak suka kalau citer dalam novel lain dari citer kat drama. :(

    saya penah baca ombak rindu. tak silap saya 3 kali. lepas tu tgk filem. lepas tu saya baca balik buku dia sebab nak tgk apa yang lain antara buku dengan filem. hahaaha

    ReplyDelete
  2. tu la kan...hihi....saya pun mcm tu jugak...:DDD

    ReplyDelete