Monday 23 July 2012

Apabila gadis bertanya

hadoi..apabila meningkat dewasa ni.mmg bnyk benda kna fikir.haha...tp,itulah...drp nak memikirkan bnda2 yg negatif,lbh baik kita bca mjalah..

gali punya gali,saya terjumpa majalah wanita..keluaran lama daa..tp pengisian majalah wanita amat menarik perhatian saya..so,bca la dgn penuh minat.mata ku terus tertarik melihat bacaan sudut motivasi dr Dr H.M Tuah Iskandar.Slah seorang motivator yg sngt saya minat.Tajuk rencana dia sangat menarik.PERTANYAAN SEORANG GADIS MENGENAI CINTA..

oo...cinta...saya suka tulis pasal bnda ni bkn bmaksud sya jiwang karat ok..haha..back to our topic,tajuk tu amatla menarik hati sya.saya pun terus la membaca.gadis itu bertanya apa itu cinta?apa maksudnya?jd,doktor ni pun ulas la dgn baik skali.perfect.cukup utk saya ambilkan sbg iktibar.

Persoalan yg gadis ini tanya..APABILA TERINGATKAN SESEORANG SECARA MENDALAM,APAKAH ITU DIKATAKAN CINTA??

Jwpannya,YA..(hahahah)..bagi seorang gadis,perhatian yg lebih yg diberikan oleh org lelaki terhadapnya sudah bermaksud cinta.Renungan lelaki,kata2 lelaki..semuanya memberikan makna cinta bgi seorang gadis...Begitu pun,perasaan yang mendadak itu bukanlah perasaan yang sejati.Ia sekadar lahir dari kebiasaan nurani.Itulah CINTA MONYET...(hihhihi)

Jarang perasaan mendadak ini bertahan lama.Selalunya ia akan berubah mengikut peningkatan usia pemiliknya.waktu bersekolah,perasaan yng dirasai ini indah dan kita rasa dialah satu-satunya...ttp setelah berpindah ke alam IPTA,bertamabh usia dan meningkatnya pengalaman,pilihan turut berubah..(hmmmmm).

so,kalau bercinta pd usia yng matang,kita akan lebih rasa bertanggungjawab dan mahu menjadi teman hidupnya...Sebaiknya bercinta la tatkala usia anda telah membenarkan anda berbuat begitu..Sebab cinta pada peringkat awal ini jarang berkesudahan dengan perkahwinan.So,waste ur time and money lo...

Tak salah jatuh cinta..:)sb cinta adalah anugerah dr Ilahi.Cinta tidak semudah mengucapkannya..di sebalik makna cinta,ada makna di sebaliknya...cinta adalah MAHABAH.Mahabah adalah suatu kecintaan yng amat tinggi nilainya..

jadi,kita pandai2 la kawal persaan dan nafsu kita.saya tertarik dgn satu soalan ini.S: Bagaimana kita tahu yang dia merupakan jodoh kita? J: apabila kita merasa tenang melihatnya..:DDD

Jd,tak salah kalau berjatuh cinta,,cuma berpada-pada..bgi diri saya pulak,saya mahu hubungan yg matang.tak mahu hubungan yg gedik2 dan mcm budak2...mknanya,,saya nk lelaki yng matang bkn hnya berdasarkan umur,tp biarlah matang dr segi perlakuan dan pemikiran..

sincerely: me....

No comments:

Post a Comment